2013-02-05

Sitter och kollar på 2 1/2 men som går på nian. Borde egentligen ta tag i lite plugg men det blev så sent idag i och med att jag precis varit och gjort naglarna. Så jag ska faktiskt ta och duscha och sen ska jag nog gå och lägga mig är så förbannat trött, även fast jag sov 8-9 timmar inatt. Det var såå skönt! 
 
I alla fall så var vi till högskolan med skolan. Alla bessemers treor, vi fick en liten introduktion om vad som skulle hända när vi kom dit och sen fick vi följa med studenter från olika inriktningar till olika hörsalar där dem berättade om sina program osv. Det var riktigt kul faktiskt, ett av programmen vi var till var Kultur och Media och det var inte alls vad jag trodde att det skulle vara så det var inte ett dugg intressant för mig. Men de andra programmen vi var och kollade på var mer intressanta. Jag fick upp ögonen för sjuksköterskeprogrammet. Tror faktiskt att jag vill arbeta med människor på ett eller annat sätt senare i livet.
 
Känns ganska awkward att gå i både mormors och mammas fotspår, men när mormor fortfarande levde och jag pratade lite arbeten med henne så blev hon glad att jag sa att jag ville arbeta inom vården när jag blir äldre. Detta sa jag när jag var liten eftersom att arbeta inom vården har jag velat göra ända sedan barnsben. Lekte doktor väldigt ofta, hade en sånhär "doktorsväska" som jag hade roliga instrument i. Haha. 
 
Nu ska jag ta och duscha så jag kommer i säng någon gång!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0