Sandviken Big Band och Magnus Carlson - Kulturskolejazzen, Bollnäs 2013.

Hittade en video på SBB som spelade på kulturskolejazzen i Bollnäs med Magnus Carlson igår. Insåg in i hälften av videon att det var GUBBs arrangemang som vi spelade när jag var med där. Även med denna solist. På bangen för 2 år sedan. Japp. Det är nu två år sedan jag slutade i GUBB och tiden har bara flygit förbi och jag saknar det mer än vad jag trodde att jag skulle göra.
 
 
Detta är alltså Jazz. En musikgenre som många människor har väldigt svårt för. Detta är nyare jazz som också folk har svårt för att lyssna på, men jag som är jazzare kan ju säga att det faktiskt är något som man lär sig att både spela och lyssna på om man håller på med jazz så mycket som jag gjorde för två år sedan. 
 
Nu när jag satt och lyssnade på detta så satt jag självklart och sjöng med i min trumpetstämma (andra stämman).
 
Jag klarar mig inte utan jazz. Jag måste prata med min trumpetlärare om jag får vara med och spela lite med Sandviken Big Band, litegrann. Kanske till hösten då det blir Big Band och unga solister. Som jag själv var med på i höstas där jag sjöng "It's only a paper moon" av Natalie Cole. En grym jazzsångerska!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0