Fredag 18/1 2013 - Begravning

God eftermiddag/kväll. Idag har jag varit nedstämd i princip hela dagen, anledningen till det är för att jag var ju på begravning i förmiddags. Där jag även sjöng en låt med min "lillasyster" Emma. Klarade mig igenom hela låten hysat bra förutom sista versen. Fick total blackout, det var som att allt svartnade och jag hörde liksom inte ens musiken för en liten stund. Sen kom allt tillbaka igen och jag kunde fortsätta sjunga på refrängen. Herregud, säger jag bara. Det där har aldrig hänt mig förr, så det var väl kanske ett tecken på hur nervös jag var och/eller hur viktigt det var.

Ceremonin var jättefin, men jag lyckades inte hålla mig. Bröt ihop i tårar när man skulle få säga "Hejdå" en sista gång. Jag som alltid är så himla sympatisk och empatisk och känner av andras känslor (jag är en spöktant) kunde inte hålla mig för tårar så jag började gråta jag också lagomt till det var min och mammas tur att gå fram och lämna rosen på kistan.
 
Förövrigt var det jättebra. Jag och mamma var inte med på begravningskaffet, istället åkte vi hem och bytte om till myskläder och drack te och åt mackor till lunch.
 
Nu ska jag fortsätta plocka undan lite här hemma, min andra familj kommer hit och äter med mig och mamma ikväll. Trevligt ska det bli, lite begravningsprat osv. (Inte fullt lika trevligt.) Men gud så jag älskar dom!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0