Hälsocentralen

Godkväll, nu var det länge sen det hände något här. Ursäkta för mitt dåliga bloggande, men hur många är det som läser den och är intresserade då? ;) haha.
 
I alla fall så ringde min älskade mor till hälsocentralen idag och jag fick en tid där kvart i två. Så nu har jag fått svar på varför jag har varit sjuk till och från i en månad, om inte mer. Jag har haft influensa och nu som lite grädde på moset så har jag bronkit, så jag har blivit rekommenderad att ta hostmedicin någon vecka nu och blir det inte bättre av det så får jag ta mig tillbaka dit så får de väl ta och röntga mina lungor och se efter vad det är för fel. Men det är inte förän 6 veckor utan förbättring som det skulle hända. Så jag håller alla tummar jag äger och har att jag ska bli bättre.
 
Bronkit är en inflammation i bronkerna som sitter djupt ner i luftrören, vilket gör att en stor mängd slem bildas och måste hostas upp. Detta beror oftast på rökning (rökhosta). Men det kan även förekomma efter svåra förkylningar, då kallas det luftrörskatarr. Det förkommer oftast av virus eller bakterier.
 
Så jag har alltså bronkit. Och läkaren som diagnostiserade var sjuuuuukt snygg, så när han kom och ropade mitt namn och när jag såg honom så tänkte jag; FUUUUUUUUUUUUUUCK!
Det är ju självklart att man får en snygg läkare när man minst behöver det. Jag tror att karma var med mig idag.
 
Nackdelen med att ha bronkit är att jag inte kommer att kunna sjunga ordentligt på 2-3 månader. Det tar alltså låång tid att bli av med det. Jippie!
 
Nu ska jag duscha, så får vi se om jag tar mig till skolan imorgon eller inte.
 
Godnatt!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0