Barack Obama vandrar på svensk mark

God eftermiddag.
 
I förmiddags vid kl. 10 ungefär så landade Barack Obamas Air Force One på svensk mark. Det här är självklart en nyhet som hela Sverige är med på och bevakar, Usas president ska alltså träffa Fredrik Reinfeldt och göra en massa besök idag som avslutas med en middag på något palats i Stockholm.
 
Ni kanske undrar varför jag är så insatt, men det har jag inget bra svar till. Jag är bara intresserad, dels för att det är den första svarta presidenten i USA och för att jag tycker att han är en intressant person som till en början hade bra värderingar. Han har det fortfarande, men jag börjar ifrågasätta hans politiska beslut. 
 
Hela stockholm har ju idag på förmiddagen varit avstängd. E4 har varit helt avstängd för att Obamas eskortkonvoj skulle kunna ta sig fram utan problem eller tidsmissar. 
 
Låter som någon politiknörd. Haha.
 
Jag tycker att det är bra att USA's president besöker Sverige. Dock så tror jag att han dels är här för att få stöd i hela den här Syrienkonflikten. Och det är något som JAG inte stödjer. Självklart så lyssnar väl ingen på mig, men jag tror att om USA väljer att attackera Syrien så skulle det säkert kunna gå så långt som ett världskrig. Vilket är riktigt onödigt då alla blir inblandade mer eller mindre. Jag menar vi i Sverige har ju inte gjort något till varken Syrien eller USA. Men jag kan ju möjligtvis ha fel, för jag har läst att det Fredrik och Obama ska diskutera är miljöfrågor, jobb osv. Men det kan självklart leda till de svårare frågorna om Syrien.
 
 
Ville bara uppdatera lite grann här på bloggen eftersom att det inte hänt något här på ett tag.
 
Ha det bra!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0